Mitől más egy organikus anyagból készült gyerekruha? Hogyan készülnek ezek, ki álmodja meg őket és ki készíti végül el? Milyen alkalomra hordható, mennyire kopik és megéri-e egyáltalán? Ezekről beszélgettem Porkoláb Edittel, a Love the Organic márka megalapítójával.
“Gyerekkoromban egy kis faluban éltünk, ahol volt egy templom, egy abc, és 15 kocsma. Ennek megfelelően a helyi szórakozása a felnőttek zömének kimerült a “gurítsunk le egy sört munka után” programnál. Mi pedig ki voltunk eresztve a ligetbe játszani. A fák, a virágok, a friss levegő, hatalmas szabad tér, fára mászás nekünk alap volt. Imádtam a természetben lenni! Sajnos volt a családban alkoholista, aki megmutatta hogyan lehet negatívan, rombolóan élni. Én pedig kimenekültem… Valahogy belém ivódott, hogy a pozitív dolgok felé menjek, a jót keressem, egyfajta “csakazértis” megmutatom, lehet szépen és boldogan élni, odafigyelni magunkra és másokra.” – mesélte Edit a legnagyobb őszinteséggel a márkája történetét. Azt vallja, egyszerű a képlet: amit gondolsz vagy teszel, az lesz az életed, és ki az a hülye, aki a rosszat választja? Ő a jót választotta és igazi, boldog családra vágyott. Ruhaipariba járt, imádott varrni, azonban az iskolát nem tudta befejezni a családi nehézségek miatt és kozmetikusnak tanult. Ő azonban nem adta fel álmát és megfogadta, hogy egyszer tervező lesz.



Időközben megszülettek a gyermekei, akiknek sok szabadban töltött idővel, túrázással és mesékkel mutatja meg, hogy mennyire gyönyörű és hálás a természet, ha foglalkozunk vele. Mellettük érezte úgy, hogy eljött a pillanat arra, hogy megvalósítsa saját márkáját, a Love the Organic-et.

“A ruhák alapanyaga külföldről érkezik, amíg ilyen kis mennyiséggel dolgozunk, a Magyarorszagi lehetőség csak nagyobbaknak van nyitva sajnos. OEKO-TEX és GOTS minősítésű anyaggal dolgozunk, én tervezem a ruhákat, majd két édesanya varrja meg őket. A lehulló alapanyagot is felhasználjuk, elteszem és kiegészítők készülnek belőlük. A termékek csomagolása teljesen lebomló, műanyagmentes, még a ragasztószalag is” – így válik teljessé a márka üzenete, ami a természetességre alapul.

Edit is tisztában van azzal, hogy a gyerekek gyorsan nőnek, ami sok szülőt visszatart attól, hogy egy-egy ruhadarabra nagyobb összeget költsön. Éppen ezért igyekszik úgy tervezni a ruhákat, hogy a méret növelhető legyen állítható kantárral vagy rugalmas derékrésszel. Azt azonban ő is hangsúlyozza, hogy ezek nem játszótéri darabok, kár lenne őket elnyűni a csúszdán, ugyanakkor igyekszik a megfizethető kategóriában tartani az árait, hiszen így tudnak gyakran viselt darabokká válni az általa megálmodott ruhák. Úgy véli, a fast fashion hatására eltolódtak az arányok, és a rossz minőségű, tömeggyártmányú ruhák lettek túlságosan olcsók. Valóban nehéz megfelelő értékrendet felállítani akkor, amikor 290 forintért árulnak pamutpólókat a gyerekeknek a plázákban, de az igazság valahol félúton lehet. Ha megvan az egyensúly, akkor egy gyerek ruhatárában van helye ennek is és annak is.
A Love the Organic ruhák valódi szeretettel és odafigyeléssel készülnek, hogy csinos és kényelmes viseletet biztosítsanak a gyerekeknek.