Azt hiszem, mondhatom, hogy a Mommy Mia doboz végigkísérte Dávid babakorát. Visszagondolva, rengeteg szuper márkát és terméket ismertem meg az ország első baba-mama meglepetés dobozából, arról nem beszélve, hogy sok vidám pillanatot okozott a bontogatások során. Ugyanakkor nekem se talált be mindig minden termék, és ez így természetes. De mi is az a Mommy Mia? Ha nem ismered, akkor elmondom, hogy ez egy időszakosan megjelenő doboz, amire előfizethetsz, de nem tudod előre pontosan, hogy mit fog tartalmazni. Házhoz hozzák és a felbontásnál derül ki, hogy mit is vettél. Jó kis meglepetés anyáknak és gyerekeknek egyaránt, mindig izgalmas a bontogatás pillanata és felfedezni, hogy miről gondolta azt a két anyuka, Kata és Dia, hogy ennek a boxban a helye.
A Mommy Mia mostanra jóval több, mint egy meglepetés doboz, egyre színesebb és izgalmasabb márkának tűnik, például kis nyaralást szerveznek anyáknak, újabban pedig élő Facebook közvetítés közben bontogatják a dobozokat ismert anyukák társaságában.
Dia jelenleg főállására koncentrál, így egyre több feladat hárul Katára, akivel egy limonádé mellett beszélgettem a második születésnapját ünneplő vállalkozásról.
Hogy néz ki egy átlagos munkanapod?
Nagyrészt otthonról dolgozom, bár imádok emberek között lenni, ez most napi szinten nem adatik meg. Próbálom minimalizálni a személyes találkozókat, mert ezek rengeteget elvesznek a munkára szánt időmből. Amit lehet azt telefonon vagy online intézem, úgyhogy jólesik, ha kiszabadulok otthonról, mint most is 🙂
Mi teszi ki a főbb feladataidat? A Mommy Mia doboz szereplőit például nehéz megtalálnotok?
Igen, az egy elképesztően összetett munka. Nagyon nehéz úgy összehozni a szereplőket, hogy minden alkalommal tudjunk újat mutatni úgy, hogy a partnerek és az anyukák többsége elégedett legyen. Nem véletlenül nem mondom, hogy mindenki, mert olyan egyszerűen nincs. A mai napig nem tudom megszokni, hogy valakinek nem tetszik a doboz tartalma, hiszen mi a szívünket, lelkünket beletesszük, de időközben világossá vált, hogy képtelenség egytől-egyig mindenkinek megfelelni.
Hogyan tudod kezelni a negatív visszajelzéseket?
Őszinte leszek, magamban rosszul 🙂 Próbálok kedves és higgadt maradni, ami persze nem mindig könnyű. Már kommunikáltuk is nem egyszer Facebookon, hogy mostanra akkora mennyiségben mennek ki a dobozok, hogy ennyi embernek nem lehet folyamatosan a kedvére tenni. Nincs az a márka, ami kivétel nélkül mindenkinek egyformán bejön. A legfontosabb számomra azonban az, hogy a többség imádja, amit csinálunk, és ez hatalmas öröm. Abba egyébként sokan bele sem gondolnak szerintem, hogy ez nem úgy működik, hogy mi ezt meg azt a márkát szeretnénk a következő Mommy Mia Box-ba és akkor azok lesznek…
Nem egyszerűen a polcról veszitek le a termékeket és teszitek a dobozba 🙂
Hát nem. Van például olyan cég, amelyikkel nagyon szeretnénk együttműködni, de még nem jutottunk közös nevezőre. Ugyanakkor van olyan márka, és nem csak a világmárkák, amelyik tud ilyen nagy mennyiségben terméket biztosítani és boldogan együttműködik velünk. De például egy kézműves anyukának vagy egy kezdő vállalkozásnak nem mindig van lehetősége arra, hogy egyszerre ilyen sok terméket előállítson.
Mi mindig alaposan átgondoljuk, mit miért teszünk a csomagokba, nem véletlenszerűen válogatjuk össze a termékeket, és természetesen folyamatosan figyeljük a visszajelzéseket. Ez a háttérben óriási munka és nem utolsósorban óriási felelősség. A gyerekkönyveket például imádják az anyukák, ezért azt igyekszünk szinte minden alkalommal elhelyezni a box-ban. Próbálunk mindig valami natúrkozmetikumot vagy szépségápolási terméket is bemutatni. És szinte az összes eddigi kiadásban szerepelt magyar designer is, ez szívügyünk.
Úgy kell dobozról dobozra megújulni, hogy az újdonságot jelentsen az előzőhöz képest, változatos legyen, ugyanakkor a többség elégedett legyen vele, sőt, még azt is szem előtt tartjuk, hogy egy dobozon belül ne legyenek konkurens márkák…. Szóval rengeteg szempont van a tervezésnél és az összeállításnál. Amikor anno kipattant a fejemből a Mommy Mia ötlete, magam sem gondoltam, hogy ekkora kihívás lesz a munkának ez a része 🙂
Alábecsülted a feladatot.
Részben igen, és az az érdekes, hogy a partneri oldalról becsültem alá, mert az érdeklődés, a kereslet az anyukák részéről megvan szerencsére. Elárulok egy titkot, tavaly karácsonykor a dobozok mennyisége majdnem elérte azt a bizonyos négyjegyű számot, ami elképesztő. Januárra én szó szerint belebetegedtem a nagy hajtásba 🙂 Vissza is vettünk kicsit a mennyiségéből és gyakoriságából idén, inkább más tevékenységekkel erősítjük a Mommy Mia brandet, mint például a Szilágyi Virággal közösen szervezett Szabin a Mami mamatábor. Rengeteg tervünk van még, de ezek megvalósításához jól jönne néhány extra óra naponta 🙂
Vagy kéne még egy ember.
Ez is sokszor felvetődött már, de még hezitálunk. Bármennyire is hihetetlen, egyelőre nincs annyi bevétel, hogy könnyedén kifizessünk egy új munkaerőt.
Akkor miért éri meg ez a rengeteg munka?
Egyrészt azért, mert mi hosszú távon gondolkozunk. Ha úgy kezdtünk volna bele, hogy a cél a gyors meggazdagodás, akkor már rég lehúztuk volna a rolót. Mi nem ilyenek vagyunk, kitartóan csináljuk, amibe belevágunk annak ellenére, hogy vannak mélypontok is. Ilyenkor én alszom egy nagyot, és másnap reggel újult erővel, a pozitív dolgokra és a kitűzött célokra fókuszálva folytatom a munkát.
Másik oldalról pedig rengeteg szeretetet kapunk a napról napra bővülő Mommy Mia közösségtől, a minket követő anyukáktól. Na ezt sem gondoltam volna a kezdetek kezdetén. Hoztam is mutatni Neked néhány kincset, merthogy képzeld, vannak, akik hálából, a sok munkánkért cserébe minket lepnek meg valami apró, szívhez szóló ajándékkal 🙂
De szuper! Mik ezek?
Mindegyiket anyukák készítették, kifejezetten a részünkre, sőt, egy csupaszív anyuka a 2. szülinapunk alkalmából egy exkluzív meglepetés dobozt is összeállított nekünk többek között saját készítésű apróságokkal. Így az izgalmas várakozást leszámítva mi is átélhettük a Mommy Mia élményt. Mondanom sem kell, hogy ilyen és ehhez hasonló esetekben könnyben úszik a szemünk a meghatódottságtól 🙂 Ezen kívül rengeteg édesebbnél édesebb fotóval és videóval árasztanak el minket, amiket meg imádunk nézegetni. Kicsit mi is részesei lehetünk így a bontogatásoknak, láthatjuk, hogy mekkora örömet szerzünk mamáknak és miniknek egyaránt.
Mik a terveitek a közeljövőre nézve?
Bár változatlanul tele vagyunk ötletekkel, picit behúztuk a féket, hiszen a megvalósításhoz idő kell. Nem akarunk kapkodni, megtanultunk nemet mondani, és megvannak a fókusz területek, most kizárólag ezekre koncentrálunk. Így nem csúszunk szét a sok feladattól, és a családra is több idő marad, ez utóbbinál pedig nincs fontosabb. Na jó, annyit megsúgok, hogy a nagy sikernek örvendő Mommy Mia Mese tündéri figuráival például vannak még terveink 🙂
>>> Ha kedvet kaptál, kövesd a Mommy Mia-t a közösségi oldalakon is:
Mommy Mia a Facebookon
Mommy Mia az Instagramon
Kata Instagram oldala