Miért fontos a természettel alkotni?

selective focus photo of green vineSzerda 12 május folytatódik Citta Bene Comune, egy sor konferenciát a város, a terület, a légkör, a táj és a kapcsolódó design társadalmak által létrehozott Home of Society és a Division of Design és Urban Studies a Politecnico di Milano és által támogatott National Institute of Urban Planning (INU), az olasz kultúra urbanisták (SIU) és a kultúra Territorialists és Territorialists (SdT). 18-kor-valós idejű streaming az Eb internetes oldalán és a társadalom házának Facebook andout ouTube csatornáin-Michele Manigrasso-az adaptív város szerzője (Quodlibet, 2019) – minden bizonnyal párbeszédet folytat Massimo Angrillivel, a ‘G. D’ Annunzio ‘ Chieti-Pescara Egyetem Városi előkészítésének docensével, Eugenio Morello-val, a Milánói Politechnika módszertani és várostervezési tanára és Laura Ricci, a Sapienza Főiskola Várostervezési teljes tanára Róma.

1969-ben a skót tervező Ian McHarg megjelent New york city city, a típusú Természettudományi sajtó, stílus a természettel, egy könyv együtt, és a következő a másik-a város képe Kevin Lynch (1960 ),” a halál és az élet nagy amerikai városok Jane Jacobs (1961 ), vagy városkép Gordon Cullen (1961 ), hogy csak néhányat említsünk-bekísérte a szezon kritikai felülvizsgálata urban moderna és a részletek esetében újraértékelése metropolitan stílus kapcsolatban a természet és a táj. Útmutató elért siker. Számos nyelvre átalakították, és még mindig megtalálható a könyvesboltokban, Olaszországban is. Ami itt érdekes, azonban, az, hogy ez a szöveg valóban barázdát nyitott, amelyen belül idővel számos más mag nőtt ki a városi stílus technikájából, amely harmóniát keres nemcsak a fizikai vagy társadalmi kontextusokkal, hanem a természettel és, extra általában, a beállítással. Az utolsók között számíthatjuk Michele Manigrasso-t, az adaptív várost. A nagyvárosi elrendezés nulla szintje (Quodlibet, 2019), egy olyan mű, amely ismét összefonódik 2 motívummal, amelyek sokak számára még mindig távolinak tűnnek: a természet és a nagyvárosi stílus.

A mai partnerséghez való visszatérés nem intellektuális szokás

white bookMind a sokféle környezet ökológiai problémái, mind a Föld általános problémái, mind azok a kulturális, társadalmi és gazdasági okok, amelyekben a nagyvárosi stílusnak legitimitását meg kell találnia, alaposan átalakultak, és szükségszerűen újra kell értékelni és át kell gondolni. A régió antropizálása – vagyis a természetes környezetek felépítésének és átalakításának módja, az élelmiszerek, áruk vagy szolgáltatások előállításának és kereskedelmének módja, valamint az életmódunk (amikor azt mondjuk, hogy a miénk, leginkább az összes magasan létrehozott nyugati és keleti társadalomra utalunk, és mindazokra, amelyeket ténylegesen exportáltak a fejlődő nemzetekbe) – rendkívül hatással volt és gyakorol a helyi és planetáris ökológiai közösségekre. És — ténylegesen elítélték, és sok helyen kopogtatnak rajta-valójában az volt és az is, hogy ténylegesen megváltoztatta és továbbra is megváltoztatja azokat a kényes ökológiai egyensúlyokat, amelyek a jövőben szabályozták jelenlétét, ami ténylegesen lehetővé tette az életet a világban, véget vetve, ha nem is a világot veszélyeztetve az egyének és számos állat-és növényfaj életét vagy egészségét. Egy olyan körülmény, amely-Maurizio Carta példaként írta ebben az oszlopban – „városi szervezőként új nehézségre hív minket: az emberi feladatok környezetbarát lábnyomának csökkentése a földön a tárgyalási terület átalakításával és a kollektív tudás aktív felhasználásával, amely az ötletekből és az emberi érzékenységből fakad a légkör felé a városi funkciók újragondolásával” (január 17, 2019), de emellett-a könyv írója által vigasztalva-belefoglaljuk a települések típusait és kapcsolataikat a tájjal és a természeti környezetekkel.

Ez az, amit Michele Manigrasso dióhéjban tárgyal

man teaching woman while pointing on gray laptopAnnak a fizetségnek, amelyet a várostervezés annyira adhat az antropizáció légkörre gyakorolt hatásainak csökkentésére, és legfőképpen arra, amit adhat/kell adnia (jelenleg-mutatja-valójában létfontosságú kritikusnak bizonyult), hogy elkerülje és enyhítse azokat a hatásokat, amelyek-egyértelműen megjelennek az útmutatóban-egyre pusztítóbbak, nem biztonságosak és költségesek. Kiemelkedik a gazdag információkészlet, amelyet az író számos jó hírű klinikai erőforrásból zörög. Az emberi tevékenység által létrehozott környezetmódosítás hatásai-ma, itt és most mindannyiunk számára-kézzelfoghatóak és számszerűsíthetők a nagyvárosi környezetek pusztulása, az élet, az egészség és a jólét veszélyeztetése, a területek költségei, amelyek mindezt megoldják. Mindenekelőtt az árvizek és a hőhullámok olyan jelenségek, amelyek fokozzák a rendszerességet, olyan igazságokat is, mint a miénk, amelyekben az ökológiai feltételek évszázadok óta egyértelműen pozitívak az emberi életre, és-függetlenül az előrejelzési bizonytalanságtól, amely jellemzi az ilyen típusú kutatásokat-természetesen nem eleve elrendelték a csökkenést. Így-jegyzi meg Valter Fabietti a városi stílus mint kockázatcsökkentő eszköz című útmutató utószavában-az éghajlatváltozás stílusa megkeresi […] a nagyvárosi tervek sajátos deklinációja [és érvényesítése], és új lehetséges forgatókönyveket és stratégiákat vonz, amelyek kétségtelenül amellett, hogy a városi előkészítés és tervezés technikáinak ismertetését igénylik a funkció tekintetében, magában foglalja a városok sokoldalúságának lényeges képviseletét, és ennek eredményeként maga a város építésének/újjáépítésének útvonalait” (380. o.).

Nem csak vizualizálni politikák (amelyek nem hagyják figyelmen kívül), hogy a találkozás a baj, és visszatér a város munkát, annak bizonyos értelemben a tervezés összefüggések, fontos szerepet a modern kultúra nem egy további dolog. Nem először, mert az a vizsgálat, amelyből ez a választás áthelyeződik, olyan fontos, hogy ha ez lenne-amint azt Manigrasso végtelen számú konkrét eset türelmesen katalogizálásával bizonyítja-egy megvalósítható, bár részleges jogorvoslatot feltétlenül fontolóra vennének. És nem az a fokozatosan egyre minimálisabb szerep, amelyre ezt a stílusmérést valójában a háború utáni városi felkészülés során, különösen a jelenlegi években visszaszorították. Egyrészt-utalunk a legutóbbi évekre-amelyeket a közigazgatás elhagyott az ingatlanvezetők igényeire és vágyaira, hogy sok összefüggésben-azokban az európai országokban is, ahol a városfajták ellenőrzésére odafigyelő állami tervezés hagyománya erősebb volt-nem értette vagy nem akarta irányítani a lakosok életminőségének ezt az alapvető elemét. Másrészt minimalizálva– ahogy Cristina Bianchetti megfigyelte a területeit, amelyek számítanak. A városi előkészítő feladat a neoliberális korszakban (Donzelli, 2016), amelyet ebben a ciklusban Vittorio Gregottival, Giancarlo Paba-val és Pier Carlo Palermóval tárgyaltak 2017 májusában-a layout options „egy vékony, absztrakt téma tevékenységének nyelvtanára utal, amely abszolút előre látható módon mozog. [Azzal az eredménnyel, hogy] a probléma – Bianchetti szerint-következésképpen a „reconquer les rues” problémájára redukálódott: vagyis a döntéshozók felszámolása, az emberek elhelyezése; a törvények korlátozása, a falka megsokszorozása a homlokzatokon, a kortárs élet vadonatúj szellemi talaja. És mindezt-írja-a harmónia, az esztétikai vonzerő, az egészség, a biztonság, a harmónia nevében” (71. o.).

Amelyre Manigrasso sok módszerben reagál a csuklós kezelésében

A kérdés, amit fel kell tenni-melyik Manigrasso sok versi válaszol csuklós kezelésében-következésképpen: milyen nagyvárosi elrendezés? Vagy még jobb, milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy olyan városi projektnek, amely az író által leírt nagyságrendű bajokból származik? De mindenekelőtt, milyen típusú városiasságra van szükség vagy lehet szükség a fejlett kontextusoknak ahhoz, hogy szembenézzenek a környezeti válság hatásaival és megfelelően reagáljanak azokra? Mi Manigrasso azt javasolja-mint valahogy Ivan Blei pontosan hogyan kell figyelembe venni a jövőt anélkül, hogy előre látnánk (FrancoAngeli, 2016), amelyet 2017-ben Corinna Morandi, Maurizio Tira, Andrea Villani-val tárgyaltunk-egy feladat (ennek eredményeként valamilyen előkép) és egy város vagy terület (ezért valami teljesen konkrét), amely-az antropizáció légkörre és környezetre gyakorolt hatásainak csökkentésére ma rendelkezésre álló összes eszközzel együtt-valamilyen módon tudja egyrészt elfogadni, vagy legalábbis elfogadni az antropizáció légkörre gyakorolt hatásait előre nem látható természeti események, a különböző más, amíg megvalósítható harmonikus a természettel, nem-ez lényeges-ez ellen.

És ezzel engedjék meg nekik, hogy megragadják ezt a lehetőséget a városok és területek korszerűsítésére a közterületekre való visszatéréssel (metropolitan, peri-urban vagy etr amit Manigrasso alapvetően kíván-és ez talán a könyv egyik legérdekesebb aspektusa-nem sok olyan új és sokkal hatékonyabb struktúrák feladata, amelyek egyszerűen védő jelleget gondolnak a környezetbe való alkalmazkodás eredményeitől, mivel a huszadik század folyamán bőségesen készültek a tengerpartok, a folyók védelme érdekében, vagy a folyók és patakok betonban történő kiaknázására. Inkább olyan módszereket és stratégiákat alkalmaznak, amelyek tudják, hogyan kell alkalmazkodni a kiszámíthatatlan környezethez; amelyek a lehető legtermészetesebb módon vizualizálják a szolgáltatást vagy a megfigyelés minimális szintjét; amelyek ugyanakkor az ember (az egyén és a kultúra, az otthonok, az utcák, a gyárak stb.) és a természet közötti kiegyensúlyozottabb kapcsolatok újjáépítésének irányába lépnek. A guide nem minden példája megy pontosan ugyanabban az időben ilyen irányba, ezért ebből a szempontból nem mindegyik meggyőző. Vannak olyan esetek, amikor például az áradás problémájának lehetősége magában foglalta olyan keretek kidolgozását, amelyeket a mesterségesítés szintjei azonosítottak, nem pedig kiegészítő vagy mások, amelyekben a városiasság valóban erősen festett az otthon és a természet közötti jobb kapcsolat érdekében. Mindazonáltal ezeknek a példáknak a halmaza, amelyeket Manigrasso ténylegesen összegyűjtött és megvizsgált, egyszerre bizonyítja, hogy az általa javasolt irányba való belépés nemcsak elengedhetetlen, hanem technikailag és projektileg is megvalósítható. Támogatja azt a tézist, hogy „az adaptív városi stílus-amelyre Manigrasso nagyon szívesen néz-létrehoz egy” harmadik természetet”, amely a pozícióban rejlik, és képes valamit tenni ellene, hogy formát adjon az átalakításhoz ” (371. o.). printed sticky notes glued on board

Szólj hozzá!